خرید گیفت کارت گوگل پلی
خرید گیفت کارت

مشکل روشن نشدن iPhone

توسط: آرتین

ممکن است در استفاده از iPhone، iPad و یا حتی iPod Touch با مشکل روشن نشدن دستگاه روبرو شوید؛ در این حالت صفحه نمایش روشن نمی‌شود؛ این موضوع دلایلی مختلفی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم!

مشکل روشن نشدن iPhone

 

در این آموزش سعی داریم مشکل روشن نشدن یک دستگاه iOS را بررسی کنیم و راهکار هایی را برای حل اینگونه مشکلات ارائه کنیم.

 

چرا صفحه نمایش iPhone روشن نمی‌شود؟

 

دلایلی مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شود تا صفحه نمایش iPhone، iPad و یا iPod Touch شما روشن نشود؛ در مقالات معمولا ما دستگاه iPhone را به عنوان نماینده محصولات شرکت اپل که سیستم عامل iOS دارد در نظر می‌گیریم و به این معنی نیست که راهکار های ارائه شده فقط مخصوص iPhone است بلکه بروی هر دستگاهی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کند قابل ارائه است.

– باتری تمام شارژ خود را از دست داده است.

– دستگاه کاملا خاموش شده است.

– درایو ذخیره سازی اطلاعات آسیب دیده است.

– مشکلی در سیستم عامل iOS

– نقص کلی در سیستم عامل iOS

به طور معمول تمام شدن شارژ باتری یا حتی خراب شدن باتری می‌تواند عامل رایج اینگونه مشکلات باشد؛ همچنین نقص کلی در سیستم عامل iOS هم یکی از ضعیف ترین احتمالات در اینگونه مشکلات است.

اما تجربه های زیادی ثابت کرده است که وجود مشکلی در سیستم عامل iOS می‌تواند مشکل روشن نشدن صفحه و از دسترس خارج شدن دستگاه را سبب شود.

 

نحوه راه اندازی دوباره دستگاه iOS

 

جدای از اینکه دلیل مشکل روشن نشدن صفحه نمایش چه می‌تواند باشد، مهمتر این است که حالا چگونه با وجود این مشکل دستگاه را به حالت عادی برگردانیم!

برای اینکار روش های زیر را امتحان کنید.

 

دستگاه را Reboot (راه اندازی دوباره) کنید

 

اگر صفحه نمایش دستگاه شما سیاه است و روشن نمی‌شود و حتی با گرفتن دکمه های Power و Home هم صفحه روشن نمی‌شود ممکن است دستگاه به کلی خاموش شده باشد.

دراین صورت تنها کاری که لازم است انجام دهید گرفتن دکمه Power (دکمه روشن کردن دستگاه) برای مدتی طولانی است تا زمانی که آرم شرکت اپل را ببینید و دراینصورت دستگاه شما بعد از مدتی به حالت اولیه خود باز می‌گردد؛ اگر اینطور نشد روش بعدی را امتحان کنید.

 

دستگاه را Hard Restart (راه اندازی دوباره اساسی) کنید

 

اگر روش قبل یعنی راه اندازی دوباره دستگاه فایده ای نداشت، روش راه اندازی دوباره به شکلی اساسی تر را امتحان کنید؛ در این روش حافظه ذخیره سازی موقت سیستم کاملا خالی خواهد شد و درصورتی که باتری مشکلی نداشته باشد، دستگاه دوباره خود را از نو راه اندازی می‌کند.

برای اینکار دکمه های Home و Power را به مدت ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که آرم شرکت اپل را بروی صفحه ببینید نگه دارید.

نکته: این روش حتی برای مواقعی که دستگاه شما گیر کرده است و به لمس هایی که می‌کنید واکنشی نشان نمی‌دهد هم مفید است.

اگر لوگوی اپل را همچنان نمی‌بینید، روش های بعدی را امتحان کنید.

 

دستگاه خود را مقداری شارژ کنید

 

اگر روش های بالا هیچ فایده ای نداشت و حتی موفق نشدید که با فشار دادن دکمه Power آیکون اخطار کاهش شارژ دستگاه را ببینید در اینصورت شاید دستگاه شما اصلا هیچ انرژی برای روشن شدن صفحه نمایش حتی برای نمایش اخطار کمبود شارژ هم نداشته باشد.

دراینصورت دستگاه خود را حداقل برای یک ساعت به شارژ بزنید و بعد از آن بررسی کنید که آیا حداقل موفق به دیدن اخطار کمبود شارژ می‌شوید یا خیر؛ اگر جواب منفی است از سلامت شارژ دستگاه خود با استفاده از آن بروی دستگاه سالم دیگری مطمئن شوید.

 

Screen-Shot-2016-03-14-at-2.15.56-AM_AppGet_ir

 

این اتفاق که باتری به کلی خالی شود ممکن است در بعضی مواقع رخ دهد و یا حتی ممکن است باتری دستگاه شما صدمه دیده باشد و تمام این مشکلات از نبود انرژی برای کار دستگاه باشد!

اما اگر همچنان مشکل شما حل نشده است روش های بعدی را بررسی کنید.

 

دستگاه را به iTunes برای بازگردانی سیستم متصل کنید

 

اگر روش های بالا فایده ای نداشت همیشه می‌تواند دستگاه خود را به کامپیوتری که بروی ان برنامه iTunes نصب است متصل کنید و منتظر باشید تا برنامه دستگاه شما را شناسایی کند.

اگر دستگاه شما شناسایی بشود به راحتی می‌تواند دستگاه خود را با استفاده از قابلیت Restore به آخرین نسخه پشتیبانی برگردانید اما اگر مشکل جدی تر باشد ممکن است دستگاه شما توسط برنامه iTunes شناسایی نشود.

سعی کنید دستگاه را به حالت Recovery ببرید؛ برای اینکار ابتدا دستگاه را طبق مراحل قبل Hard Reset کنید و دکمه های Home و Power را حتی اگر آرم اپل را دیدید همچنان نگه دارید؛ در اینصورت دستگاه به حالت Recovery وارد می‌شود.

 

iphone6-ios9-recovery-mode-screen_AppGet_ir

 

دراین زمان ممکن است برنامه iTunes یک پیام به شکل زیر به شما نشان دهد که دستگاه شما نیاز به بروزرسانی و پس از آن بازگردانی داشته باشد.

 

itunes-recovery-mode-iphone_AppGet_ir

 

بعد از اینکه بروی گزینه Update کلیک کردید حالا برنامه شروع به دریافت آخرین نسخه فریم ور مخصوص دستگاه شما می‌کند، اگر این عملیات بیشتر از ۱۵ دقیقه طول بکشد، اپل به شما هشدار می‌دهد که دوباره دستگاه را به حالت Recovery ببرید؛ منتظر بمانید تا Restore یا همان بازگردانی انجام شود و دستگاه خود را یکبار Reboot یا راه اندازی دوباره کنید.

نکته: این روش حتی برای مواقعی که دستگاه شما در هنگام روشن شدن بروی آرم اپل گیر می‌کند و هم مفید است.

 

اگر همه روش ها را امتحان کردید و تاثیری نداشت

 

اگر تمام روش های بالا را امتحان کردید و مشکل همچنان پابرجاست باید با اطمینان گفت که مشکل سخت افزاری است.

در بیشتر مواقعی که مشکل نرم افزاری است بازگردانی توسط iTunes و همچنین Hard Reset مشکل را قطعا حل می‌کند و ر مواقعی هم که مشکل کمبود شارژ باشد، شارژ کردن دستگاه مشکل را حل می‌کند.

اما اگر غیر از این باشد ممکن است مشکل مربوط به اختلال در واحد ذخیره سازی، واحد صفحه نمایش و یا موارد سخت افزاری دیگر باشد.

اگر مشکل مربوط به سخت افزار صفحه نمایش شما باشد در بیشتر مواقع باید بتوانید صدای اطلاعیه ها و یا رسیدن پیام را بشنوید، یعنی دستگاه شما باید عادی کار کند و تنها قادر به دیدن چیزی نباشید!

در اینصورت مشکل قطعه سخت افزاری صفحه نمایش شماست یا حتی ممکن است بخش تشخیص دهنده لمس هم آسیب دیده باشد که باید با قطعه سالمی جایگزین شود.

اگر حتی دکمه های Home یا Power تلفن شما آسیب دیده باشید قادر نخواهید بود که دستگاه را نوسازی یا Reset کنید.

ممکن است مشکل از کابل اتصال یا حتی Port (درگاه) های دستگاه شما باشد که به همین دلیل دستگاه شما نمی‌تواند با برنامه iTunes ارتباط برقرار کند.

در نهایت مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری فراوانی ممکن است باع این مشکل باشد که دیگر از دست کاربر یعنی شما کاری برنمی‌آید!

بنابراین دستگاه خود را به نمایندگی های مجاز اپل یا فردی متخصص برای بررسی مشکل بسپارید.

مطالب مشابه
نظرات کاربران سایت

ثابت کنید ربات نیستید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.