خرید گیفت کارت گوگل پلی
خرید گیفت کارت

کمپانی سامسونگ -پنج حقیقت جالب مربوط به کمپانی سامسونگ !

توسط: محمدتقی قندیلی

آیا شما از آن دسته کسانی هستید که Samsung را به خوبی می‌شناسید؟ این کمپانی که متعلق به کره جنوبی است، بدون شک یکی از معروف ترین سازنده های گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود؛ همچنین کمپانی سامسونگ در زمینه های دیگری مانند دانش هوانوردی، تلوزیون و… نیز فعالیت دارد.

هم اکنون کمپانی سامسونگ شرایط سختی را سپری می‌کند. این کمپانی مجبور به متوقف کردن تولید گوشی پرچمدار خود، Note 7، شده است که این امر کیفیت محصولات آن را زیر سوال برده، خسارت قابل توجهی به بار آورده و شهرت این کمپانی عظیم را لکه دار کرده است.

 

Samsung

 

سامسونگ موفقیت خود را به صورت اتفاقی به دست نیاورده است. این کمپانی در سال ۱۹۳۸ با نام ((Samsung Sanghoe)) احداث شد و به عنوان تولید و فروش رشته فرنگی، ادعای خاصی نداشت. سال ها بعد، Samsung تبدیل به مجموعه ای بزرگ در کشور شد؛ این مجموعه به شاخه های مختلفی تقسیم می‌شد و در زمینه های زیادی فعالیت داشت که معروف ترین آن ها Samsung Electronics بود. اکنون کمپانی Samsung پس از ۸۰ سال فعالیت در این زمینه، از تجربه عظیمی برخوردار است.

 

۱٫ هدف از نام Samsung، موفقیت است

حتما شما می‌دانید که نام برند های مختلف، بر حسب اتفاق و یا تصادفی انتخاب نشده است؛ نام یک برند به عبارتی ملیت آن است. برای مثال کمپانی آمریکایی Nike بر گرفته از نام یکی از خدایان یونانی، Niké (خدای پیروزی) است که با هدف سربلندی و یکه تازی در بازار به این عرصه وارد شده است. نام Samsung نیز ترکیبی از دوکلمه Sam (سه) و Sung (ستاره) است.

از دیدگاه غربی، همه ما تمایل داریم تا ستاره ها را با معنای پیروزی پیوند دهیم. این دیدگاه در کُره، مقداری پیچیده تر می‌شود؛ آن ها بر این اعتقادند که ستاره ها (کلمه Sung که در Samsung استفاده شده است) به ۳ خدای چینی باز می‌گردد که خالق شکوه، شانس و طول عمر هستند.

 

۲٫ کمپانی سامسونگ بودجه عظیمی را صرف خرید و فروش و بازاریابی می‌کند

 

کمپانی سامسونگ شهرت خود را مدیون چند عامل مهم است. از یک سو، سامسونگ از زمان تولد گوشی های هوشمند حضور داشته و با محصولات میان رده و رده بالای خود، مشتریان وفاداری پیدا کرده است؛ همچنین سامسونگ هزینه زیادی را بر روی بازاریابی و تبلیغات (مانند تبلیغات تلوزیونی و یا پوستر هایی که در خیابان وجود دارد و…) سرمایه گذاری کرده است.

 

Samsung

 

همانطور که می‌دانید، سامسونگ مبلغ عظیمی را برروی تحقیقات و توسعه سرمایه گذاری کرده است (بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵) اما همچنان سرمایه گذاری این کمپانی در زمینه بازاریابی نیز مبلغ بسیار زیادی است. امسال سامسونگ با ۳٫۳ میلیارد دلار جزء ۲۰ کمپانی برتر در زمینه بیشترین بودجه، درست پس از Nike قرار گرفته است؛ همچنین در میان تمام برند های مشهور و بزرگ جهان، تنها شرکت Sony بودجه بیشتری (۳٫۷ میلیارد دلار) نسبت به سامسونگ داشته است.

 

۳٫ مدیر عامل کمپانی سامسونگ سبک خود را برای انجام امور دارد !

 

شهرت Samsung در پایان قرن اخیر درست همانند گوشی های هوشمند چینی در زمان حال بود: غالب شدن کمیت بر کیفیت. Lee Kun-hee، رئیس کمپانی Samsung، با شعار ((همه چیز را تغییر می‌دهیم، به جز همسر و فرزندان شما! )) وارد کار شد و اوضاع به سرعت شروع به پیشرفت کرد، به خصوص در Samsung Electronics (البته به جز گزارشات اخیر در مورد Note 7)

 

Samsung

 

در سال ۱۹۹۵ او از کم کیفیتی گوشی های موبایل خشمگین شد و میلیارد ها دستگاه تلفن را در حضور کارکنان خود به آتش کشید. متاسفانه اکنون نیازی به آتش زدن گوشی ها نیست بلکه طبق گزارشات، گوشی های هوشمند توسط خودشان به آتش کشیده می‌شوند!

 

۴٫ کمپانی سامسونگ  مسئولیت ساختمان بزرگترین بنای تاریخی در جهان را به عهده دارد

 

آیا تا کنون در مورد ساختمان برج خلیفه (Burj Khalifa) شنیده اید؟ این بنا در دبی قرار دارد و بلند ترین ساختمانی است که تا کنون به دست بشر ساخته شده است؛ طول این ساختمان ۸۲۸ متر می‌باشد. آیا می‌دانید چه کسی در ساختن این بنا نقش داشته است؟ بله، سامسونگ به ساخت این بنا کمک کرده است.

 

Samsung

 

البته این کار توسط Samsung Electronics انجام نشده است بلکه کمپانی Samsung C&T در آن نقش داشته است؛ شاخه ای از سامسونگ که تخصص آن در زمینه فشن، تجارت و ساخت و ساز است (البته ربط دادن این موارد به هم کار مشکلی است!).

این بنا، پروژه عظیمی برای این کمپانی کره ای بوده است زیرا آن را مجبور به همکاری گسترده ای با شرکای پروژه می‌کرد اما نتیجه آن لذت بخش بود و باید به آن افتخار کند.

 

۵٫ کمپانی سامسونگ با Apple همکاری می‌کند

 

کمپانی سامسونگ از تجربیات خود برای کمک به دیگر کمپانی ها استفاده می‌کند، به خصوص به بزرگترین رقیب خود یعنی Apple. با اینکه این دو کمپانی بزرگ با یکدیگر در رقابت اند، اما این امر باعث نمی‌شود تا آن ها با یکدیگر همکاری نداشته باشند. سامسونگ برای Mac ها SSDs تولید می‌کند و تیم دیگری نیز برای iPad های این شرکت، صفحه نمایش Retina تولید می‌کنند.

 

گذشته از تمامی این موارد، سامسونگ تنها حدود ۳۰ درصد از در آمد Samsung Electronics را به دست می‌آورد؛ بنابر این ایجاد تنوع در جهت درآمد بیشتر ضرری برای آن نخواهد داشت.

 

آیا شما نیز حقایقی برای اضافه کردن به این لیست دارید؟ با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مشابه
نظرات کاربران سایت

ثابت کنید ربات نیستید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.